Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2013

Air Force One


Είναι αναμφισβήτητα το πιο αποκλειστικό μεταφορικό μέσο στον κόσμο: το αστραφτερό, μπλε και άσπρο τζάμπο τζετ που απαντά με το όνομα Air Force One.



Η πρώτη πτήση αμερικανού προέδρου, ήταν τον Ιανουάριο 1943 και πραγματοποιήθηκε από τον Franklin Delano Roosevelt, κατά την διάρκεια μιας μυστικής επίσκεψής του στη Καζαμπλάνκα του Μαρόκο, για να συναντηθεί με το Winston Churchill και τους υπόλοιπους ηγέτες της Συμμαχίας κατά τη διάρκεια του πολέμου.  Το ταξίδι αυτό πήρε τρεις μέρες, με ένα Boeing 314 γνωστό ως το «Ιπτάμενο Πλοίο», το οποίο μετέφερε τον Roosevelt από το Μαϊάμι στο Μπελέμ της Βραζιλίας, πριν ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι πάνω από τον Ατλαντικό.
Στις μέρες μας, Πρόεδροι των ΗΠΑ ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο πάνω σε ένα ζευγάρι Boeing 747-200B μεγάλων αεροσκαφών (VC-25s σε στρατιωτικό ιδίωμα), τα οποία κατασκευάστηκαν κατά την διάρκεια της δεύτερης θητείας του Ronald Reagan, ενώ ο πρώτος πρόεδρος που ταξίδεψε με αυτά ήταν ο George H.W. Bush στις 6 Σεπτεμβρίου 1990 για ένα ταξίδι ρουτίνας στην Τοπήκα του Κάνσας και στο Ταλαχάση της Φλόριντα, με σκοπό να συναντήσει τον Ρώσο Πρόεδρο Mikhail Gorbachev


Τα δυο τζάμπο τζετ χρησιμοποιούνται εναλλάξ.  Το δεύτερο ταξιδεύει εφεδρικά σε προεδρικές αποστολές και συνήθως προσγειώνεται σε ένα κοντινό αεροδρόμιο για να μην μπερδεύουν τον κόσμο που μαζεύετε για να απευθύνουν χαιρετισμό στους Προέδρους.

Το αεροπλάνο του Προέδρου ορίστηκε για πρώτη φορά ως Air Force One την δεκαετία του 1950, αφού ελεγκτές της αέριας κυκλοφορίας μπέρδεψαν το Lockheed Constellation του Dwight Eisenhower για λίγα λεπτά με εμπορικό αεροσκάφος.  Στην πραγματικότητα κάθε στρατιωτικό αεροπλάνο στο οποίο επιβιβάζεται ο Πρόεδρος ονομάζεται Air Force One, αλλά τη φαντασία των σεναριογράφων του Χόλυγουντ την έχει κατακτήσει η χλιδή του μεγάλου τζάμπο τζετ.
Η αλήθεια είναι πως δε υπάρχει ένα σκάφος έκτατης απόδρασης ή μια ράμπα αλεξιπτωτιστών. Αλλά ο εξωτερικός σκελετός αλουμινίου είναι κατασκευασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να αντέξει το ηλεκτρομαγνητικό κύμα μιας πυρηνικής έκρηξης και είναι εξοπλισμένο με προηγμένο εξοπλισμό επικοινωνιών, επιτρέποντας το να λειτουργεί ως κινητό κέντρο διοίκησης σε περίπτωση επίθεσης κατά των Ηνωμένων Πολιτειών.  Το αεροπλάνο παρέχει την δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα, παρόλο που κάτι τέτοιο δε έχει συμβεί μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τον συνταξιούχο Συνταγματάρχη Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ Mark Tillman, πρώην επί πολλά χρόνια πιλότο του Air Force One.
Το τζάμπο τζετ έχει μήκος μόνο 231 πόδια (70 μέτρα) και άνοιγμα φτερών μέχρι 195 πόδια (59 μέτρα), και στην ουρά του ένα πηδάλιο που στέκεται σε ύψος έξι ορόφων.  Έχει επίσης, περίπου 240 μέτρα (386 χιλιόμετρα) καλωδίων, τα διπλάσια δηλαδή ενός εμπορικού jetliner747.
Οι αποχρώσεις μπλε και άσπρο πρωτοεμφανίστηκαν σε ένα μεγάλης εμβέλειας Boeing 707, το οποίο είχε κατασκευαστεί για τον Πρόεδρο John F. Kennedy το 1962.  Η Jacqueline Kennedy ανέθεσε στον βιομηχανικό σχεδιαστή Raymond Loewy, ο οποίος είχε σχεδιάσει το Studebaker Avanti και το έμβλημα των τσιγάρων Lucky Strikes, να δημιουργήσει την κλασική εμφάνιση του «ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ» σε μαύρη απόχρωση πάνω στο λευκό της άνω ατράκτους, μπλε της Καραϊβικής γύρω από τα παράθυρα και πάνω από το πιλοτήριο, και λίγο πιο χαμηλό τόνο μπλε από κάτω, το προεδρικό έμβλημα κοντά στη μπροστινή πόρτα και την αμερικάνικη σημαία στο πηδάλιο.
Το τμήμα Μηχανικής της 89ης Πτέρυγας της Πολεμικής Αεροπορίας φυλάσσει και επιμελείται τα τζάμπο τζετ, σε μια εγκατάσταση 16 χιλιόμετρα από τον Λευκό Οίκο.  Τα αεροπλάνα, όπως και τα ημερολόγια πτήσης τους είναι πεντακάθαρα, αφού γυαλίζονται χειρωνακτικά με κερί τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα σε ένα πολύ καλά φυλασσόμενο υπόστεγο.  «Κάθε φορά που προσγειώνεται, τα παιδιά που είναι υπεύθυνα με τη συντήρηση των αεροσκαφών θα πάρουν Windex και βαμβάκι και θα καθαρίσουν τα κομμάτι του αεροπλάνου που τους αναλογεί», είπε ο Tillman.


 Ο Tillman πιλόταρε το αεροπλάνο όταν ο George W. Bush ταξίδεψε από το Ταλαχάση της Φλόριντα στη Λουιζιάνα και στη Νεμπράσκα στις 11 Σεπτέμβριου του 2011, όταν ήταν αβέβαιο αν οι τρομοκράτες που επιτέθηκαν τους Δίδυμους Πύργους και το Πεντάγωνο θα εξαπέλυαν περαιτέρω επιθέσεις.   Ο Tillman επίσης ήταν ο πιλότος πού έκανε την βραδινή και χωρίς φώτα προσγείωση στη Βαγδάτη στο Ιράκ, για να μεταφέρει τον Πρόεδρο Bush στο γεύμα Ευχαριστιών με τα στρατεύματα το 2003, το οποίο ταξίδι αποτέλεσε ένα, από τα 1,675 ταξίδια που πραγματοποίησε ο Bush ως Πρόεδρος.
Η προεδρική σουίτα βρίσκεται στη μύτη του Air Force One.  Αποτελείται από δύο καναπέδες που γίνονται διπλά κρεβάτια, ένα ξεχωριστό δωμάτιο ενδυμασίας, τουαλέτα και ντους, και ένα ευρύχωρο γραφείο.  Υπάρχει επίσης μια ιατρική μονάδα, με ένα πτυσσόμενο χειρουργικό τραπέζι και μια ντουλάπα γεμάτη φάρμακα.  Πέρα από αυτά, υπάρχει μια αίθουσα συνεδριάσεων και χώρος καθιστικού για το προσωπικό, τους επισκέπτες, τους πράκτορες της Μυστικής Υπηρεσίας και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Υπάρχουν έξι τουαλέτες και δυο μαγειρεία.  Το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει 76 επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να βλέπουν ταινίες, να πραγματοποιούν κλήσεις ή να έχουν πρόσβαση στο ιντερνετ από τις θέσεις τους.
Εκπρόσωποι του Τύπου που ταξιδεύουν συχνά με το αεροσκάφος αυτό, αναφέρουν ότι το φαγητό είναι καλό, αλλά δε είναι γκουρμε: ο Σεφ του Λευκού Οίκου δεν ταξιδεύει με τον Πρόεδρο.   Παρόλα αυτά υποστηρίζουν ότι οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι αεροσυνοδοί κατά την διάρκεια της πτήσης είναι καταπληκτικές.

 Όταν ταξιδεύει ο Ομπάμα, τα πολεμικά αεροπλάνα μεταφέρουν τις προεδρικές λιμουζίνες, τα φορτηγάκια της Μυστικής Υπηρεσίας, και αν χρειαστεί, ένα είδος αποσυναρμολογούμενου ελικόπτερου Marine One, τα οποία ξεκινάνε νωρίτερα για να συναντήσουν τον Πρόεδρο κατά την άφιξή του.
Η Πολεμική Αεροπορία σκοπεύει να αντικαταστήσει τα δύο αυτά τζάμπο τζετ, γνωστά ως Air Force One το 2017.  Οποιοδήποτε νέο προεδρικό αεροπλάνο πρέπει να κατασκευαστεί και να εξοπλιστεί πάρα πολύ καλά για να είναι αντάξιο της φήμης των δύο τζάμπο τζετ.  Ο Jack Valenti, βοηθός του Προέδρου Lyndon B. Johnson, είπε κάποτε ότι το Air Force One «αξίζει 10.000 ψήφους» για κάθε φορά που προσγειώνεται.
Ο Tillman, πρώην πιλότος του Air Force One, ο οποίος τώρα διευθύνει ένα τμήμα πτήσεων στην Αριζόνα, ανέφερε ότι η πτήση του Air Force One πάντα προκαλεί μια συγκίνηση.  «Είναι μια καταπληκτική αίσθηση», όπως είπε και ο ίδιος.  «Η αυτοκινητοπομπή φτάνει στο αεροδρόμιο, και ο πιο σημαντικός άνδρας του ελεύθερου κόσμου ανεβαίνει τα σκαλιά σου και πλέον είναι δικός σου.  Είναι δικιά σου ευθύνη να τον κρατήσεις ασφαλή.»


press-gr.blogspot.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...