Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2023

Πόσο πετρέλαιο καταναλώνει ένα κρουαζιερόπλοιο ημερησίως;

 

Σίγουρα πολλοί θα έχουν αναρωτηθεί πόσο καύσιμο καταναλώνει ένα γιγαντιαίο κρουαζιερόπλοιο ημερησίως.

Το σίγουρο είναι ότι η ποσότητα καυσίμου που καταναλώνει ένα τέτοιο πλοίο μέσα σε λίγες ώρες μπορεί να ισοδυναμεί με την ποσότητα που θα καταναλώσει ένα αυτοκίνητο σε όλη του την ζωή.

Η κατανάλωση καυσίμου ενός πλοίου εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το μέγεθος του πλοίου, τη μορφή του κύτους του, τη μεταφορική του ικανότητα, τη θαλάσσια διαδρομή που θα ακολουθήσει, τα χαρακτηριστικά της μηχανής του, την ταχύτητα πλεύσης, τις καιρικές συνθήκες, τα θαλάσσια ρεύματα κ.λ.π.

Ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο, με μήκος άνω των 300 μέτρων, μπορεί να καταναλώνει έως και 250 τόνους καυσίμων καθημερινά!

Αυτό σημαίνει ότι ξοδεύει περίπου 130.000 δολάρια ανά ημέρα σε καύσιμο fuel, και αν χρησιμοποιήσει Marine Gas oil το οποίο είναι καθαρότερο και ακριβότερο καύσιμο, το κόστος εκτοξεύεται περίπου στα 300.000 δολάρια ανά ημέρα!

Η κατανάλωση καυσίμου για τέτοια πλοία μειώνεται στους 150MT όταν πλέουν με μειωμένη ταχύτητα, την λεγόμενη eco speed ή slow steaming.

Στα κρουαζιερόπλοια μεσαίου μεγέθους, τα οποία το μήκος τους κυμαίνεται από 150 έως 250 μέτρα, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται αρκετά. Σε αυτό λαμβάνεται υπόψη τα μικρής διαρκείας ταξίδια τους καθώς και οι σύντομες παραμονές τους στο λιμάνι. Σε αυτά τα κρουαζιερόπλοια η ημερήσια κατανάλωση κυμαίνεται από 140 έως 180 τόνους κατά μέσο όρο.

Η πτωτική τάση της ημερήσιας κατανάλωσης καυσίμου συνεχίζεται για τα ακόμη μικρότερα κρουαζιερόπλοια τα οποία χρειάζονται συνήθως 100 έως 120 τόνους καυσίμου ανά ημέρα.

Όπως είναι λογικό, καθώς το μέγεθος των πλοίων μικραίνει, το ίδιο συμβαίνει και με την κατανάλωση καυσίμου τους. Γενικά, ένα πιο ογκώδες αντικείμενο απαιτεί περισσότερη δύναμη για να κινηθεί. Αυτή η ισχύς προέρχεται από τα καύσιμα.

Οι υψηλότερες καταναλώσεις αφορούν και τις εγκαταστάσεις των 5 και 7 αστέρων που υπάρχουν στα πλοία για την άνεση και την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Γι’ αυτό τον λόγο τα κρουαζιερόπλοια καταναλώνουν πολύ περισσότερα καύσιμα από το μέσο φορτηγό πλοίο. Ωστόσο, αυτό αποτελεί εξαίρεση για τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες καυσίμου, και λόγω του όγκου τους αλλά και λόγω των υψηλών ταχυτήτων που πλέουν.

Τα σύγχρονα κρουαζιερόπλοια χρησιμοποιούν για την πρόωση τους φυσικό αέριο (LNG). Η αποθήκευση του LNG και οι παράμετροι χρήσης του διαφέρουν από αυτές των οποιωνδήποτε άλλων διαθέσιμων καυσίμων. Η υψηλότερη θερμογόνος δύναμη του επηρεάζει επίσης δραματικά την απόδοση των κινητήρων.

Η μεταβαλλόμενη αγορά στρέφεται γρήγορα προς το φυσικό αέριο για την πρόωση με σκοπό τον περιορισμό των επιβλαβών εκπομπών από τα πλοία.

Ωστόσο, η προμήθεια καυσίμου LNG και η αύξηση του κόστους λόγω του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας έχει γίνει μια πρόκληση για τους πλοιοκτήτες και τις διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...