Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

Πόσα καύσιμα καίει ένα πλοίο

 

Η κατανάλωση καυσίμου είναι το μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος για κάθε πλοίο. Πόσα καύσιμα καίει ένα πλοίο; Στον οδηγό αυτό θα υπολογίσουμε με ακρίβεια την κατανάλωση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Η εμπορική ναυτιλία είναι γνωστό ότι κινεί το παγκόσμιο εμπόριο, με τα πλοία να μεταφέρουν χιλιάδες τόνους φορτίων μεταξύ των λιμανιών που εκτείνονται σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη μας.

Πόσα καύσιμα όμως χρειάζονται για να κινηθούν όλα αυτά τα πλοία, πώς υπολογίζεται η κατανάλωση καυσίμου και τι ρόλο παίζουν το μέγεθος και η ταχύτητα του πλοίου;

Εδώ και πολλά χρόνια, προτεραιότητα των ναυτιλιακών εταιρειών και κατ επέκταση των Πλοίαρχων και των πληρωμάτων είναι η εξοικονόμηση καυσίμων, αφού είναι αυτό που κοστίζει περισσότερο από οτιδήποτε στην καθημερινή λειτουργία ενός πλοίου. Άλλωστε είναι γνωστό ότι το μεγαλύτερο κόστος σε ένα πλοίο είναι τα καύσιμα.

Πόσα καύσιμα καίει ένα πλοίο

Πλοία μεταφοράς κοντέινερ: 100–350 τόνους καυσίμου την ημέρα

Δεξαμενόπλοια VLCC και ULCC: 70–200 τόνους την ημέρα

Κρουαζιερόπλοια: 100–250 τόνους την ημέρα

Φορτηγά πλοία: 20–50 τόνους την ημέρα

Μικρά επιβατηγά/ταχύπλοα: 2–10 τόνους την ημέρα

Ένα μικρό ferry που κάνει δρομολόγια π.χ. Ελλάδα-νησιά μπορεί να καταναλώνει 5-15 τόνους ανά δρομολόγιο.

Παράγοντες που καθορίζουν στο πόσα καύσιμα καίει ένα πλοίο:

Τα μεγάλα εμπορικά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια καταναλώνουν δεκάδες ή και εκατοντάδες τόνους ημερησίως ενώ μικρότερα πλοία όπως τα ferries έχουν πολύ μικρότερες ανάγκες.

Εκτός από το μέγεθος, που είναι το κυριότερο που καθορίζει το πόσο καύσιμο θα καταναλώνει ένα πλοίο, υπάρχουν ακόμη και κάποιοι άλλοι βασικοί παράγοντες.

Η ταχύτητά: Η κατανάλωση του καυσίμου είναι άρρηκτα συνδεμένη με την ταχύτητα. Όσο αυξάνονται οι στροφές της μηχανής τόσο αυξάνεται και η κατανάλωση του καυσίμου.

Οι καιρικές συνθήκες: Όταν ένα πλοίο πλέει σε κακοκαιρία η οποία έχει κυματισμό αντίθετο από την πορεία του τότε η κατανάλωση αυξάνεται. Το ίδιο ισχύει και για τα θαλάσσια ρεύματα.

Το φορτίο που μεταφέρει: Άλλη κατανάλωση έχει ένα πλοίο το οποίο είναι φορτωμένο με 280,000 τόνους φορτίο και άλλη όταν είναι κενό φορτίου και μεταφέρει 90,000 τόνους έρμα.

Η κατάσταση της γάστρας: Εάν η γάστρα δεν είναι καθαρή και έχει πολλές επικαθίσεις από άλγη τότε η κατανάλωση αυξάνεται.

Η σωστή συντήρηση των μηχανημάτων: Η σωστή συντήρηση των μηχανημάτων είναι ακόμη ένας παράγοντας που συμβάλει στην μείωση της κατανάλωσης των καυσίμων.

e-nautilia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...