Οι
απότομες αλλαγές θερμοκρασίας είναι μια από τις βασικές αιτίες που
οδηγούν τον καταλύτη σε πρόωρη φθορά. Ποιοι άλλοι λόγοι όμως συμβάλλουν
στη φθορά και πως μπορείτε να τον προστατέψετε;
1)
Κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού ή συνεχούς λειτουργίας για μεγάλο
χρονικό διάστημα ο καταλύτης αναπτύσσει θερμοκρασίες που υπερβαίνουν
τους 800 βαθμούς Κελσίου. Αν το αυτοκίνητο περάσει από σημείο με νερό, η
θερμοκρασία του καταλύτη θα πέσει απότομα. Προσπαθήστε να αποφύγετε
ανάλογες συνθήκες όσο μπορείτε.
2)
Επίσης αν μετά από μεγάλη διαδρομή ή συνεχή λειτουργία σβήσουμε αμέσως
τον κινητήρα, η θερμοκρασία του καταλύτη πάλι θα πέσει ραγδαία με
αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά. Αφήστε τον κινητήρα να δουλέψει στο ρελαντί
για μικρό χρονικό διάστημα ώστε να επανέλθει ο καταλύτης σε φυσιολογική
θερμοκρασία λειτουργίας.
3)
Μην ξεχνάτε ότι θα πρέπει να υπάρχει μια ολιγόλεπτη προθέρμανση του
κινητήρα, η οποία επιφέρει μακροπρόθεσμα περιορισμό των ρύπων και
αυξημένη διάρκεια ζωής του καταλύτη αφού δεν αυξάνεται απότομα η
θερμοκρασία του.
Επίσης:
•
Λόγω θέσης (στα περισσότερα αυτοκίνητα βρίσκεται στο κάτω τμήμα του
συστήματος εξάτμισης) είναι ευάλωτος στα χτυπήματα. Να είστε ιδιαίτερα
προσεκτικοί όταν ανεβαίνετε ή κατεβαίνετε από υπερυψωμένα σημεία (π.χ
πεζοδρόμια).
•
Η αλλαγή ή κακή ρύθμιση του συστήματος τροφοδοσίας είναι ένας ακόμα
λόγος που ο καταλύτης φθείρεται πιο σύντομα αφού αλλάζει την
ενδεδειγμένη αναλογία μείγματος αέρα-καυσίμου και ο καταλύτης δεν μπορεί
να δουλέψει σωστά.Συνεπώς δεν πρέπει να επέμβει μη γνώστης στη ρύθμιση
του συστήματος τροφοδοσίας.
•
Μπορούμε να προστατέψουμε τον καταλύτη ακόμα και όταν δεν κινούμαστε
συνέχεια με άδειο ρεζερβουάρ. Υπό αυτές τις συνθήκες έχουμε ακανόνιστη
παροχή καυσίμου που αλλάζει την αναλογία μείγματος αέρα-καυσίμου.
•
Η συνεχής προσπάθεια να βάλουμε εμπρός τον κινητήρα (πάνω από 4-5
φορές) επιτρέπει να περάσει άκαυστο καύσιμο στον καταλύτη και να τον
καταστρέψει. Για τον ίδιο λόγο δεν πρέπει να πατάτε το γκάζι κατά την
εκκίνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου