Του Καθηγητή Γ.Ζουγανέλη
Πρίν
λίγους μήνες στο zcode-gr είχα δώσει έμφαση στην προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ
να περιορίσει τη χρήση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ντήζελ και είχα
επισημάνει με σαφήνεια, ότι πίσω απο αυτό μπορεί να κρύβεται η
προσπάθεια κάποιων στην ΕΕ ή και αλλού να μειώσουν τη χρήση του ντήζελ
(άρα και των παραγομένων βιοκαυσίμων) στη κίνηση των οχημάτων κλπ. Η
ξαφνική “ανακάλυψη” στις ΗΠΑ ενός ανιχνευτή της VW που στο δρόμο (πολλές
στροφές) δεν δούλευε καλά και η λάθος απόφαση ενός CEO της VW να
παραιτηθεί για λόγους εντυπώσεων για μένα είναι στην ίδια κατεύθυνση.
Ντηζελομηχανές
δεν φτειάχνει μόνο η VolksWagen και στα ΚΤΕΟ τα tests σε κανονικές
στροφές είναι ο συνήθης τρόπος που μετράει κανείς σε αυτά. Το
τί συμβαίνει στο δρόμο είναι κάτι που πρέπει να εξετασθεί για όλα τα
αυτοκίνητα και όχι μόνο αυτά που χρησιμοποιούν ντήζελ. Εν ολίγοις,
- το normal θα ήταν να κατηγορηθεί η VW για ένα κακό ενσωματωμένο ανιχνευτή αερίων, που στο δρόμο μέτραγε λάθος. Σε μια ενοποιημένη αγορά ΗΠΑ και ΕΕ τα standards θα είναι ένα μεγάλο πρόβλημα αφού οι διαφορές είναι σε μερικά θέματα πολύ μεγάλες.
- ο έλεγχος στο “δρόμο” πρέπει να γινεται στα πρωτότυπα αυτοκίνητα των εταιρειών πρίν βγούν στην παραγωγή, κάτι που κάνουν οι Ιαπωνέζοι, οι οποίοι σε πρόβλημα στη παραγωγή αποσύρουν το εκάστοτε μοντέλο. Το θέμα πάντως για τις βιομηχανίες είναι να περάσουν τα προιόντας τις προδιαγρφές και τα tests των ΚΤΕΟ και όχι πως θα έτρεχε ένα αυτοκίνητο στον Άρη΄…
Βέβαια “έλεγχος στο δρόμο”
δεν σημαίνει τίποτα. Φοβάμαι ότι όλα τα αυτοκίνητα ακόμη και αυτά με
βενζίνα ή με πετρέλαιο έχουν πρόβλημα στο “δρόμο”. Aυτό που θα μπορούσε
να ισχυρισθεί κανείς είναι ότι στα ΚΤΕΟ της ΕΕ δεν λαμβάνονται μετρήσεις
σε συνθήκες “δρόμου”. Aυτό όμως αφορά τους κανονισμούς της ΕΕ και όχι
τη βιομηχανίες. Στις ΗΠΑ αν θυμάμαι καλά όμως δεν υπάρχουν ΚΤΕΟ. Μήπως
θέλουν να δημιουργήσουν “παραγωγικές” θέσεις εργασίας και εκεί;
Η
υπόθεση VW και σαν επιλογή αυτοκινήτου είναι περίεργη, αφού η επίθεση
γίνεται σε μια μόνο εταιρεία που χρησιμοποιεί ντήζελ βάσει μιας μελέτης που ξαφνικά ήλθε στο φώς
ενώ στις ΗΠΑ κυκλοφοράει το σύμπαν και πετάει βρώμα στο περιβάλλον που
πάει σύννεφο, αφού όπως είπα ΚΤΕΟ δεν υπάρχουν για να κάνουν έλεγχο,
παρά μόνο προδιαγραφές.
Ο πόλεμος στο ντήζελ
έχει ξεκινήσει και κάποιοι στο ΣΥΡΙΖΑ ήξεραν για αυτό. Ξέρω όμως και εγώ
και λέω ότι το ίδιο πρόβλημα έχουν και τα βενζινοκίνητα σε άλλο είδος
ρύπου. Υπάρχει και ο παράγοντας “ποιότητα καυσίμου” και ποιότητα παραγώγων
π.χ. λιπαντικά, που τους επόμενους μήνες θα μπούν αναγκαστικά στο
τραπέζι. Έλεγχοι θα πρέπει να γίνουν σε όλη την ΕΕ αλλά και τις ΗΠΑ.
Κάποιες εταιρείες με διυλιστήρια θα πρέπει ή να συμμορφωθούν ή να
κλείσουν. Κάποια κινητά διυληστήρια σε πλοία πιθανόν να κάνουν την
εμφάνισή τους σε περιοχές που τα διυλιστήρια είναι παλαιάς τεχνολογίας.
Εννοείται, ότι η τιμή στο πετρέλαιο θα πέσει και άλλο ενώ στο φυσικό αέριο θα αυξηθεί και αυτό θα κάνει κάποιες εταιρείες στις ΗΠΑ βιώσιμες. Τα ΑΠΕ θα κερδίσουν έδαφος. Η Ελλάδα θα μείνει με τη ΔΕΗ στο λιγνίτη; Aυτό δεν το βλέπει κανείς στη Γερμανία; Γιατί;
Οι ΝΥ Τίmes αυτά τα θέματα δεν τα κατέχουν. Δεν ξέρουν. Να τα διαβάζετε απο αυτούς που γνωρίζουν και οι οποίοι γράφουν επωνύμως…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου