Κατατέθηκε... νύχτα το νομοσχέδιο για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και επιβεβαιώνεται το σχέδιο κατάτμησης της και η δημιουργία Ανώνυμων Εταιρειών μέσω των οποίων εν συνεχεία θα προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του
εθνικού εναερίου χώρου σύμφωνα με τα όσα επιδιώκουν οι δανειστές.
Ένα θέμα που έχει αποκαλύψει το pronews.gr προ δύο εβδομάδων.
Γιατί άλλωστε να ενταχθεί η δήθεν αναδιάρθρωση της ΥΠΑ στα προαπαιτούμενα που έχουν θέσει οι δανειστές και το νομοσχέδιο να προωθηθεί στη Βουλή για ψήφιση με την διαδικασία του κατεπείγοντος;
Η απάντηση είναι πώς με την ανάθεση της διαχείρισης των 14 μικρών αεροδρομίων στην γερμανική Fraport πριν από μερικούς μήνες έρχεται και η συνέχεια με την ιδιωτικοποίηση του εθνικού εναέριου χώρου.
Και οι Γερμανοί θα παίξουν καθοριστικό ρόλο σε αυτό, αφού γενικώς θέλουν να βάλουν... χέρι σε όλη τη Δημόσια περιουσία της Ελλάδας. Μην ξεχνάμε πώς ήθελαν να έχουν και την διαχείριση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων. Κάτι που πέτυχε να μείνει στην Ελλάδα η κυβέρνηση αλλά με ξένους στο “τιμόνι” με ότι αυτό συνεπάγεται.
Η ιδιωτικοποίηση ωστόσο του εθνικού εναέριου χώρου θέτει σαφώς και ασφαλώς σε κίνδυνο τα εθνικά συμφέροντα, τα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα και την άμυνα της χώρας σε μία περίοδο που ο Τούρκος πρόεδρος Ρ.Τ. Ερντογάν θέλει την αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάνης. Μην ξεχνάμε πώς στην ΥΠΑ φθάνουν οι τουρκικές ΝΟΤΑΜ και αυτή είναι αρμόδια να απαντήσει, να τις απορρίψει ή να τις κάνει δεκτές.
Το γεγονός δε της χλιαρής αντίδρασης της Γερμανίας στην πρόκληση του Ρ.Τ. Ερντογαν να αμφισβητήσει την Συνθήκη της Λωζάνης και να ζητήσει την αναθεώρηση της ίσως εξηγεί σε μεγάλο βαθμό και τον ρόλο που διεκδικούν οι Γερμανοί της Fraport στη διαχείριση του εθνικού εναέριου χώρου.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο λοιπόν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας χωρίζεται σε Ανώνυμες Εταιρείες Αεροναυτιλίας και Αεροδρομίων και η ΥΠΑ παραμένει σε ένα μικρό ποσοστό ως είχε. Σε κάθε αεροδρόμιο δε, είτε σε αυτά που ανέλαβε τη διαχείριση η γερμανική Fraport είτε στα υπόλοιπα τοποθετείται εποπτικό όργανο.
Από την αιτιολογική έκθεση δεν γίνεται ξεκάθαρο αν ο Φορέας Αεροναυτιλίας θα χωριστεί σε Πύργο Ελέγχου και σε Κέντρο Ελέγχου Περιοχής έτσι ώστε το ξεπούλημα τους να είναι ακόμη πιο εύκολο. Ποιοι θα στελεχώσουν τις υπηρεσίες αυτές; Θα γίνει δημόσιος διαγωνισμός και όσοι... πιστοί προσέλθετε. Ακόμη και Τούρκοι.
Σύμφωνα λοιπόν με την αιτιολογική έκθεση (τα περνάνε όλα με μαεστρία για να μην φαίνεται ο αντικειμενικός στόχος) ενενήντα χρόνια μετά την ίδρυση της, η Υπηρεσία της Πολιτικής Αεροπορίας καλείται να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις του κλάδου των αερομεταφορών και να ασκήσει τον εποπτικό της ρόλο σε ένα εντελώς καινούργιο περιβάλλον, ιδίως μετά την εφαρμογή στην εσωτερική έννομη τάξη κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας για την Ασφάλεια της Αεροπορίας.
Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου επιχειρείται, αφ΄ενός, η λειτουργική και οργανωτική αναδιάρθρωση των υπηρεσιών της υφιστάμενης ΥΠΑ, προκειμένου να επιτελέσει με επιτυχία το έργο της του ελέγχου, διοικητικής υποστήριξης υπηρεσιών αεροναυτιλίας και της διαχείρισης των μη παραχωρημένων αερολιμένων και, αφετέρου, η διάκριση των αρμοδιοτήτων κανονιστικής ρύθμισης και εποπτείας των αερομεταφορών και αεροναυτιλίας με σκοπό να ασκηθεί με τρόπο αδιάβλητο, διάφανο και αντικειμενικό η κανονιστική και εποπτική αρμοδιότητα.
Πιο συγκεκριμένα, συστήνεται η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, που αποστολή έχει την άσκηση των ρυθμιστικών, κανονιστικών, εποπτικών αρμοδιοτήτων στον τομέα των αερομεταφορών, αεροναυτιλίας και των τελών των αερολιμένων αλλά και οικονομικού ρυθμιστή της αγοράς των αερομεταφορών , η οποία και θα αποτελεί αυτοτελή, ανεξάρτητη δημόσια υπηρεσία, ώστε να εναρμονίζεται το Ενωσιακό Δίκαιο στον τομέα των αερομεταφορών.
Η Υπηρεσία της Πολιτικής Αεροπορίας αναδιαρθρώνεται ως αυτοτελής δημόσια υπηρεσία, η οποία πλέον θα αποτελεί Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων, εναρμονισμένος στις σύγχρονες επιταγές παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών αεροναυτιλίας και διαχείρισης των αερολιμένων και υδατοδρομίων αλλά και στο Ενωσιακό Δίκαιο.
Επίσης, θα έχει υπό τον έλεγχό της και τα περιφερειακά αεροδρόμια που δεν θα περιέλθουν στην κοινοπραξία της Fraport.
Ο διοικητής της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας επιλέγεται με τη διαδικασία της δημόσιας πρόσκλησης, και εγκρίνεται από τη Βουλή. Το εκτελεστικό συμβούλιο της Αρχής απαρτίζεται από το διοικητή και άλλα τέσσερα μέλη, που έχουν πλήρη λειτουργική και διοικητική ανεξαρτησία.
Επίσης, συγκροτείται Εκτελεστικό Συμβούλιο της Αρχής και Γενική Διεύθυνση Κανονισμών και Εποπτείας με 14 Διευθύνσεις. Οι εποπτικές αρχές συντονίζουν ένα νέο σώμα επιθεωρητών, ενώ αναδιαμορφώνεται το υφιστάμενο σώμα, στο οποίο ενσωματώνονται οι επιθεωρητές αεροδρομίων.
Σε κάθε αεροδρόμιο εγκαθίσταται αεροπορική αρχή η οποία ασκεί εποπτικό ρόλο σε θέματα εφαρμογής κανόνων αεροπορικού δικαίου και τις επιθεωρήσεις ασφαλείας πτήσεων του κάθε αεροδρομίου.
Σε ό,τι αφορά την ΥΠΑ, διοικείται από τον διοικητή της, συγκροτείται εκτελεστικό συμβούλιο και δημιουργούνται δυο θέσεις υποδιοικητών: Υποδιοικητής Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και Υποδιοικητής Φορέα Διαχείρισης Αεροδρομίων και Υδατοδρομίων.
Παράλληλα, καθορίζεται η Γενική Διεύθυνση Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας με δημόσιο και ανεξάρτητο χαρακτήρα. Στο πλαίσιο της δυνατότητας κατάρτισης προϋπολογισμών εσόδων που της παρέχεται, εισηγείται τον καθορισμό και την αναπροσαρμογή των τελών και των λοιπόν εσόδων του τομέα αεροναυτιλίας, ενώ αναλαμβάνει και τη μέριμνα για διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, σε συνεργασία με την Εποπτική Αρχή Τελών Αερολιμένων.
pronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου