Ήταν Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021 όταν στις 11:42 έσβησε το ραντάρ του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών (ΚΕΠΑΘ) με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να χάνουν όλη την κίνηση των αεροπλάνων στον εναέριο χώρο της Ελλάδας!
Ο βασικός λόγος του μπλάκ άουτ
Ο κ. Σίμος επισημαίνει ότι «τα χρήματα που πάνε στην αεροναυτιλία δεν τα πληρώνει το κράτος». Είναι, όπως λέει, πλήρως ανταποδοτικά τέλη, τα οποία πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες, ουσιαστικά δηλαδή οι επιβάτες των αεροσκαφών. Το 2019 όπως εξηγεί οπότε και η επιβατική κίνηση κατέγραψε αύξηση, στα ταμεία της ΥΠΑ μπήκαν 200.000.000 ευρώ.
«Έχουμε, για παράδειγμα, ένα αεροπλάνο που πηγαίνει από Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία πληρώνει με βάση το βάρος του αεροπλάνου και την απόσταση ένα συγκεκριμένο ποσό στον πάροχο, σε εμάς (σ.σ. την ΥΠΑ). Το 2019, για παράδειγμα, που είχαμε peak -και θα φτάσουμε ξανά σε peak αν όχι το 2022 το 2023 σίγουρα- είχαμε εισπράξεις 200.000.000 ευρώ σε τέλη. Αυτά τα ποσά φτάνουν και περισσεύουν για να καλύψεις και το κόστος μισθοδοσίας και τα συνταξιοδοτικά και την ανανέωση των μηχανημάτων και τις εκπαιδεύσεις και να βάλεις και στην άκρη χρήματα» τόνισε ο κ. Σίμος.
Αντ' αυτών όμως, όπως λέει, με βάση έναν νόμο του 1999 τα χρήματα που εισπράττονται τελικά οδηγούνται στο Λογιστήριο του Κράτους «μπαίνουν σε δύο λογαριασμούς και ένα ποσό δίνεται στους ελεγκτές ως αποζημιώσεις και τα υπόλοιπα πηγαίνουν να καλύψουν τις τρύπες του προϋπολογισμού».
Ως παράδειγμα της μέγιστης ανάγκης για ανανέωση εξοπλισμού αναφέρει τη βλάβη σε μια πλακέτα στις κεφαλές ραντάρ της Προσέγγισης Αθηνών, η αγορά και αντικατάσταση της οποίας κόστιζε μόλις 30.000 ευρώ. Αντί της αγοράς όμως και παρά τον πακτωλό χρημάτων που εισπράττονται, τελικά η υπηρεσία βρήκε μια άλλη πλακέτα την οποία «κανιβάλισαν» δηλαδή έκαναν μετατροπές για να ταιριάξει στις κεφαλές.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο sputniknews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου